30-ars-erfaring

Fejekostens viceværter kan deres affaldssortering uden ad, de er gode problemknusere

Fejekosten Ejendomsservice har lige nu 20 viceværter ansat, som blandt mange andre opgaver omhyggeligt fejer og rydder op omkring affaldssorteringen i boligforeninger, så de er rene og pæne og fungerer, som de skal.

Vores løsning på affaldsproblemer i store lejlighedskomplekser

For at hjælpe de nyansatte viceværter, med at få en sikkerhed i at løse deres nye opgaver, uddanner vi de nye i vores eget koncept.

De får udleveret en mappe med tekster, skitser, fotos og videoer, som angiver reglerne, fremgangmåderne, det der kan gå galt og hvordan det rettes.

Den sætter de sig ind i og kommer så ud i den træningshal, vi har indrettet i vores firma. Her øver de det, de lige har lært; får rettet, hvis noget er misforstået, og så slipper vi dem løs i praktik med en erfaren vicevært, som kender stederne, reglerne og har kontakterne, som kan hjælpe med at rette op, hvor der er noget at rette op på (manglende container-kapacitet i ”pizza-sæsonen” eller plads til gavepapir og -pap til Jul).

Hvordan kan en vicevært hjælpe med affaldssortering?

Affaldsområdet skulle egentlig være simpelt: det er affald og det skal bare ud af matriklen til tiden!

Men så enkelt er det ikke altid, og det kan være forvirrende med de mange kategorier – især for dem, der kommer fra et andet system: en anden landsdel, tid i udlandet, har sejlet … Der kan opstå spørgsmål som ”skal e-cigaretter i plastik, metal, batterier eller …?” (De skal i ”farligt affald: er af kemi, plast, metal, elektronik, og kan ikke ”fordøjes” i én proces).

Problemer med affald sker, og for det meste skyldes det fejl, som kan rettes ved fysisk at korrigere f.eks. en fejlsortering og efterfølgende lægge en besked på ejendommens hjemmeside, så alle ved, hvordan den slags ordnes fremover. God kommunikation er vigtig, også her.

Viser det sig, at der er for lidt containerplads i en bestemt kategori, tager vores viceværter kontakt til kommunen, som gerne giver hurtig service, så det kan blive rettet, inden det udvikler sig.

Der er f.eks. rigtig god kontakt med Renovationskonsulenterne i Nordvest, som ved, at Fejekostens viceværter er på dupperne og ved præcist hvordan systemet fungerer; der er gensidig tillid – også dér.

Vi holdes nemlig løbende orienteret på seminarer med seneste nyt om Renovationssystemet, og vores mellemledere orienterer resten af teamet, så der er god grund til den tillid, som vores langvarige levering af ejendomsservice er baseret på.

Den bedste praksis for affaldshåndtering er at være på forkant

I over 15 år har vores viceværter benyttet website-skemaer, så de har fuldt overblik over, hvor mange containere, der er af hver slags på pladserne, hvor de står og hvornår den næste tømning er. Her kan de også bestille flere containere, hvis de længe før en begivenhed (haveprojekt, jubilæum eller studenterfest) ved, at der skal ekstra containerplads til, for at det kommer til at forløbe godt.

Og så har vi indblikket i den daglige gang i boligkomplekser ved hjælp af beskeder direkte fra beboere og fra ejerforeningens hjemmeside, hvor der er både meddelelser og forespørgsler, som vi også læser; dermed kan vi tage de ekstra skridt, der skal til for at det hele klapper til tiden!

Brug endelig Fejekostens viceværter, de er gode problemknusere!

Har du spørgsmål eller bemærkninger? Så må du endelig henvende dig til en af de ansatte med det samme. Vi er klar til at besvare alle dine spørgsmål og sørge for, at du får de oplysninger, du har brug for.

God kommunikation
Venlighed
Flexibilitet
Stabil